همایش نمایندگی های انستیتو ایزایران
مشهد مقدس آذر 1394
تقدیر ریاست محترم فنی و حرفه ای تهران
مرکز 8 فنی و حرفه ای اقدسیه
کارگاه های مجهز و اساتید با تجربه
انستیتو انفورماتیک فنی کار

با اعطای مدرک بین المللی انستیتو ایزایران

  رتبه یک انستیتو ایزایران در کشور

مرکز آموزش های تخصصی و فوق تخصصی نصب و تعمیرات ماشین های اداری و سخت افزار کامپیوتر


ثبت نام  آنلاین    شهریه دوره ها 

جهت دریافت مشاوره رایگان کارشناسان آموزش انستیتو انفورماتیک فنی کار

 عدد را به شماره 02188930441 پیامک کنید

در اسرع وقت با شما تماس گرفته خواهد شد

sms 

یکی از دلایل متعددی که Ansel Adams در دنیا شناخته شده است کیفیت فوق العاده عکسهای منظره اوست که جزئیات را به طرز شگفت انگیزی به نمایش می گذارد و دامنه توناژ تصاویر او بسیار بالاست. البته نور، ترکیب و اجزاء تشکیل دهنده تصاویر او نیز مزید بر علت می شوند. اما عکس های Adam از لحاظ تکنیکی بسیار کامل هستند و تماشاچیان نه تنها از لحاظ کیفیت بلکه از لحاظ هنری نیز مجذوب کارهای او می شوند.
 Adam با دوربین های فرمت بزرگ و محوطه ای با قطعه نگاتیوهای بزرگ 4*5 یا 8*10 اینچی یا حتی بزرگتر عکاسی می کرد. با توجه به مهارت شخص اش حداکثر بهره را از جزئیات می کرد و چاپ هایی، کلاس مرجع به معرض نمایش می گذاشت تصاویر دوربین های کوچکتر حقیقتاً با نیازهای از همسطح نبودند. با آنکه دوربین های SRL سبک وزن بوده و راه حلی سریع و در دست برای عکاسی بودند اما فیلم های 35 میلیمتری درون آنها در آن روزها با نام فرمت «مینیاتور» خوانده می شوند و برای Adam بسیار ضعیف به شمار می آمدند.
در حال حاضر ما در دنیای دیجیتال قدم نهاده ایم و دوربین های دیجیتال 35 میلی متری کنونی کیفیتی تولید می کنند که فکر می کنیم با استانداردهای بالای Adam هم خوانی دارند. ادعایی مانند این همیشه عکس العمل هایی در پی دارد و معمولاً این عکس العمل متعصبانه و آتش افروز است اما باید حقیقت را پذیرفت. در حال حاضر یک دوربین فول فریم با حداقل تفکیک عکس هایی تولید می کند که 4928*3280 پیکسل در خود دارند و برای چاپ در یک مجله با استانداردهای چاپی در کیفیت 300dpi کاملاً مناسب است. با کیفیت ترین و پر پیکسل ترین دوربین فول فریم DSLR کنونی جهان 7360*4912 پیکسل تولید می کند که اندازه آن برای چاپ های فوق العاده با کیفیت در 300dpi در سایز 24.5*16.4 اینچ کافی است و یا حتی می توان آنها را در سایز های بزرگتر برای گالری های هنری چاپ کرد که این میزان کاملاً در محدوده استانداردهای Ansel Adams می باشد.
مطالب دیگر همگی برابر هستند، پیکسل بیشتر برای بدست آوردن جزئیات بیشتر و برای چاپ در قطعات بزرگتر است. و حسگرهای بزرگتر نور بیشتری نسبت به حسگرهای کوچکتر جمع می کنند که نسبت سیگنال به نویز بهتری خواهند داشت و در نتیجه تصاویر تمیز تر و جزئیات بیشتری در تعداد پیکسل مشخص عرضه می کنند و در ایزوهای بالا عملکرد بهتری دارند.
عکس هایی در سطح کاری Ansel Adams حسگرهای بزرگ با تعداد زیادی پیکسل می طلبد که در حال حاضر توسط دوربین سازهای قمار دنیای دیجیتال محققق شده است.
البته توسط هر دوربینی می توانید عکاسی منظره انجام دهید همانطور که در زمان دوربین های نگاتیوی می توانستید چنین کنید. اما آسل آدامز از یک بک دیجیتال فرمت بزرگ برای عکاسی منظره استفاده می کند و برای این کار نیز چند دلیل دارد. اما این کار او مبنی بر این نیست که دوربین های 35 میلی متری DSLR را کنار گذاشته باشد. آنها کیفیت های اعجاب آوری حتی در نورهای کمتر (در مقایسه با دوربین های دیجیتال و نگاتیوی دیگر) عرضه می کنند، حمل و نقل آنها نسبت به یک دوربین فرمت بزرگ در طبیعت بهتر است (مخصوصاً با تعدادی لنز مختلف) و قیمت مناسبتر نسبت به کارایی شان آنها را بیش از هر دوربین دیگری جذاب می کند. دوربین کانن EOS 5D MARK II با 21.1 مگاپیکسل با قیمتی زیر 2000 دلار، دوربین جدید کانن  EOS 6D با 20.2 مگاپیکسل و یا دوربین نیکون D600 با 24.3 مگاپیکسل در حدود 2100 دلار، دوربین سونی SLT -A99 با 24.3 مگاپیکسل و یا دوربین عکاسی کانن EOS 5D MARK III و دوربین نیکون D800E-D800 با 36.3 مگاپیکسل نیز مزایای بالاتری دارند که قیمت آنها بین 3200-2800 دلار می باشد.
 مشخصه های کلیدی دوربین های SLR دیجیتال برای عکاسی منظره
عکاسان اکشن مانند آنهایی که از پرندگان در حال پرواز عکاسی می کنند بسیار به سرعت فوکوس خودکار، دقت، سرعت عکاسی پی در پی (تعداد فریم در ثانیه) و کیفیت بالا در ایزوهای بالا اهمیت بیشتری قائل می شوند. عکاسان منظره اما در طرفی دیگر زیادی به سرعت اهمیت نمی دهند و این مشخصات برای آنها جالب توجه نیست.
مهمترین مشخصه و ویژگی دوربین برای یک عکاس منظره دامنه دینامیکی و تفکیک است با فرض عدم تغییر بقیه مشخصات این تفکیک است که اگر بیشتر باشد جزئیات پیشرو چاپ عکس در سایزهای بزرگتر را امکان پذیر می کند. و دامنه دینامیکی بالا (توانایی نمایش جزئیات تصاویر درسایه های تا مناطق بسیار پر نور) برای صحنه های با کنتراست بالا بسیار حائز اهمیت اشست. البته جالب آنجاست که بسیاری از دوربین های SLR دیجیتال امروزی دارای عکاسی HDR داخلی هستند که برای افرادی که در فرمت JPEG عکاسی می کند مناسب است. البته عکاسی چند تصویر HDR (در صورت کنترل درست روشنایی) و تفکیک های مربوطه هم این امر را با دوربین های مختلف امکان پذیر می کند. اما بالاترین کیفیت در این نوع عکاسی، عکاسی در حالت RAW می باشد که به وسیله یک برنامه پردازش حرفه ای HDR می توانید به نتایج فوق العاده دست پیدا کنید.
کنترل کامل بر روی تصاویر هدیه ای است که دنیای دیجیتال به عکاسان می دهد. با وجود آنکه اگر بخواهیم درباره آدامز بگویم او در کنترل تصاویر یک حرفه ای به تمام معنا است و فیلم های نگاتیوی را آن طور که می خواست کنترل می کرد، اما امروزه با وجود تاریک خانه های دیجیتالی کارها و کنترل هایی بر روی عکس می شود که آدامز حتی خواب آن را هم نمی دید. دامنه دینامیکی و جزئیات در عکاسی دیجیتال بسیار فرای توانایی های نگاتیو است.
بسیاری از دوربین های دیجیتال امکانات داخلی خاصی برای افازایش جزئیات در سایه ها و کنترل کانتراست های بالا را دارند مثلاً دوربین های نیکون Active D-Lighting  را دارند یا دوربین ها سونی همین کار را تحت نام Dynamic Rang Optimizer انجام می دهند و در کانن نام آن Highlight tone Priority می باشد. اگر با فرمت JPEG عکاسی می کنید برخی دوربین ها توانایی عکاسی خودکار HDR دارند. اما تمامی عکاسان حرفه ای منظره در حالت RAW عکاسی می کنند زیرا پردازش عکس ها در حالت خام بسیار گسترده است.
امروزه دوربین های دیجیتال جدید SLR مزایای نسبت به دوربین های دیجیتال قدیمی تر و نیز نگاتیوی دارند. یکی از آنها امکان live view برای فوکوس دستی می باشد. شما می توانید در حقیقت همان تصویری از حسگر بر می خورید را در صفحه نمایش LCD داشته باشید و روی نسبت خاصی زوم کنید و به دقت خاصی فوکوس را به صورت دستی و بسیار دقیق انجام دهید از آنجایی که تصویر از درون لنز و مستقیماً از حسگر است پس مطمئن هستید نتیجه کار دست خواهد بود. در واقع وقتی دوربین روی پایه است این آسان ترین و بهترین نوع فوکوس است که می توانید انجام دهید بر کنار آنکه در حال تمرکز بر روی کنترل نور هستید بدون دوربین بر روی پایه به شما کمک می کند کادر بندی خود را نیز به خوبی انجام دهید و آن را به درستی  بررسی کنید این مطلب باعث می شود که کنترل شما بر روی عکاسی دو چندان شود و تمرکز بر روی یک مطلب دیگری را از دست ندهید.
رده بالاترین دوربین کانن EOS 1DX و رده بالاترین دوربین نیکون یعنی D4 دو دوربین فول فریم قدرتمند هسند که یقیناً در امر عکاسی منظره توانا هستند. اما این دو با داشتن تفکیک های 18 و 16 مگاپیکسل هر چند برای عکاسی منظره کافی به نظر می آیند اما این دوربین های برای عکاسی با سرعت بالا و اکشن ساخته شده اند.
دوربین کانن EOS-1DX  با داشتن سرعت خارق العاده 14 فریم بر ثانیه (12 فریم با فوکوس پی در پی) و D4 11 فریم بر ثانیه (10 فریم با فوکوس پی در پی) با داشتن سیستم های فوکوس خودکار عالی و پیشرفته برای عکاسی ورزش های اکشن امروزی یا ژورنالیستی مناسب می باشند.
توانایی دیگر عالی دیگر که دنیای دیجیتال آن دارد عرضه عکس کرده است تراز دیجیتال است که به نام های تراز الکترونیکی و یا افق مجازی شناخته می شوند. این فن آوری موقعی که خط افق در کادر مشخص نیست بسیار به کار می آید و در موارد زیادی کمک یار عکاس در تنظیم دقیق خط افق می شود. اما وقتی افق را در تصویر دارید توسط خطوط درون صفحه نمایش می توانید افق را به راحتی تنظیم کنید تنظیم درست افق در عکاسی پانوراما نیز امری حیاتی است.
دوربین سونی SLT-99 اولین دوربین فول فریم دنیاست که دارای GPS است به دنبال آن دوربین کنون EOS 6D است که به همراه GPS داخلی عرضه شد. این ویژگی اطلاعات جغرافیایی و طول و عرض و ارتفاع مختصاتی را به کس اضافه می کند و حتی اینکه دوربین به کدام سمت شانه رفته است را در خود ثبت می کند. این اطلاعات و EXIF عکس ها ذخیره می شود. این بدان معنی است که همیشه می دانید عکس که گرفتید دقیقاً در کجا بوده است که می توانید به راحتی آن را روی نقشه دیجیتال پیدا کنید.
برای آنکه لرزش دوربین راحتی بر روی سه پایه به حداقل برسانید می بایست حرکت آینه و ضربه آن را از عکاسی حذف کنید تا ضربه آینه باعث بلوری شدن عکس ها شود، برای این کار پیشنهاد می کنیم از حالت Live view استفاده کنید زیرا در این حالت آینه تمام وقت - صورت قفل شده در بالا قرار می گیرد و شما شاتر عمل می کند (البته - استثنای دوربین های سونی که SLT می باشند و آینه در جای خود ثابت است و به صورت شفاف رفکس عمل می کند که این مشکل در آنها وجود ندارد). بسیاری از دوربین های DSLR در منوی خود امکان قفل کردن آینه را نیز دارند که می توانید بعد از فوکوس و کادر بندی و تنظیم نور این ویژگی های را فعال کنید و آینه را قفل کنید و عکس را بگیرید. البته زمانی که آینه در بالا قفل شده دیگر نمی توانید از چشمی  استفاده کنید پس راه حل استفاده از Live view راه حل بهتری نمی تواند باشد همچنین برای زدن شاتر از ریموت و تایمر استفاده کنید که در زمان لمس دوربین آن را نلرزانده و عکس ها را بلوری نکنید.
 حسگرهای APS-C برای عکاسی منظره
از آنجایی که دوربین های DSLR به شدت ارزان شد قیمت های حدود 2100 دلار همچنان برای پرداخت یک فول فریم کمی زیاد به شمار می رود پس می توان به حسگرهای کوچکتر روی آورد. حسگرهای APS-C که سایز آنها 23.6*15.6 میلی متر در برابر 36*24 میلی متری فول فریم خیلی هم کوچک نیستند کیفیت بسیار مطلوبی دارند تا آنجا که در وبسایت تخصصی بروی حسگرهای DXO بعد از گذشتن از 3 دوربین فول فریم این دوربین های APS-C هستند که رتبه ها را از آن خود کردند. جالب آنجاست که سه دوربین اول فول فرین، سه دوربین بعدی APS-C ، و به دنبال آن ها یک دوربین فرمت متوط 40/000 دلاری و در ادامه 7 دوربین نوع APS-C دیگر جایگاه ها را از آن خود کرده اند این نشان می دهد که تنها دامنه دینامیکی کیفیت را تعیین نمی کند (هر چند دوربین هایی حسگر APS-C آنچنان هم از این لحاظ از فول فریم ها عقب تر نیستند) اولین مطلب برتری فول فریم به APS-C  توانایی عکاسی بدون نویز در ایزوهای بالاتر است. دوربین های APS-C از تفکیک های 12 تا 24 در حال حاضر در بازار موجود هستند. دوربین سیگما مدل SD1 Merrill با داشتن حسگری منحصر به فرد به نام Foveon x3 سه لایه پیکسلی در درون خود دارد که فیلتر anti-aliasing را نیز حذف کرده و دوربین بسیار خوبی برای عکاسی منظره است دوربین Pentax مدل k-5II هم همین کار را انجام داده است که فیلتر را در خود ندارد.
مهمترین مساله ای که می تواند مشکل حسگرهای APS-C به شمار رود کراپ است حسگر کوچکتر در حقیقت باعث می شود که کل عکس را نتوانید از طریق لنز در تصویر داشته باشید. برای مثال یک لنز 24 میلی متری در APS-C  به شما تصویر یک لنز 36 میلی متری در حالت مدل فریم را به شما می دهد، یعنی نا خواسته تصاویر برش خورده  و کمی زوم هستند که این عدد به طور متوسط X1.5 می باشد اما امروزه با وجود تعداد زیادی لنزهای زوم و واید مختلف می توانید از بین آنها انتخاب کنید. مثلاً برای داشتن 24 میلی متر واقعی کافیست در فاصله کانونی 16 میلی متر عکاسی کنید این فاصله کانونی را می توانید در لنز زوم فوق واید 22-10 میلی متری کانن بیابید لنزهای دیگر در برندهای دیگر نیز از قرار زیر است لنز نیکون 24-10 زوم، پنتکس 24-12 زوم، لنز سونی 18-11 زوم، لنز سازان مستقل دیگری هستند که اختصاصاً برای دوربین سازان لنز تولید می کنند مثل لنز سیگما 20-10 زوم، لنز تامرون 24-10 لنز زوم توکنیا 16-11 و 24-12 زوم حتی لنزهای fish-eye  هم برای دوربین های APS-C موجود است. پس در حال حاضر می توانید با دوربین های APS-C DSLR نیز به راحتی و بدون مشکل عکاسی واید منظره بکنید.
اگر دوست دارید که عکسهای منظره خود را برای روی دست عکاسی کنید، لرزه گیرهای اپتیکالی داخلی دوربین ها می توانند دوست خوب شما باشند. این امکان خوب می تواند لرزش دست شما را کنترل کرده و 2 تا 4 استاپ سرعت شاتر کمتر را در دستان بدون لرزه به شما هدیه می دهند. دوربین سونی SLT-A99 تنها دوربین فول فریم DSLR است که دارای لرزه گیر روی حسگر خود است (Sensor -shift stabilization) که با هر لنزی که روی ان باشد عمل خواهد کرد. دوربین های دیگر لرزه گیر را بر روی لنزها خواهند داشت بدین معنا که در حین خرید لنزهای کانن انواع IS دار آنها و لنزهای نیکون مدل های VR دار را باید تهیه کنید لنزهای سیگما نیز با نشان OS و تامرون به VC لرزه گیر را به شما اطلاع می دهند.
بسیاری از عکس های منظره نیاز به عمق میدان بالایی دارند که سوژه ها را از جلوترین تا عقب ترین در فوکوس و به صورت شارپ نگاه دارند. از طریق دکمه پیش نمایش عمق میدان می توانیاد عمق واقعی تصویر خروجی را قبل از عکاسی در چشمی دوربین مشاهده کنید. اما در دیافراگم های بسته با زدن دکمه پیش نمایش عمق میدان تصویر در چشمی تاریک می شود و در شرایط کم نور نمی تواند خوب آن را مشاهده کرد. در اینجاست که برخی دوربین ها پیش نمایش عمق میدان را در Live view با حفظ نور کامل به شما نمایش می دهند.
بیشتر دوربین های DSLR کنونی توان فیلم برداری full HD به همراه صدا را در خود دارند که این ویژگی به عکاسی منظره راه دیگری برای به نمایش در آوردن مناظر را می دهد و مسیر جدیدی رو در روی عکاسان باز می کند. می توانید حرکت و صدای ابشارها، بارها و رقص برگ های را به نمایش در آورید و آنها را با عکس های خود تلفیق کنید.
 دوربین های بدون آینه برای عکاسی منظره
ی بدون آینه با قابلیت تعویض لنز کیفیت دوربین های DSLR را در سایزی بسیار کوچکتر به شما خواهند داد. سایز بدنه های این دوربین ها (بدون لنز) به اندازه یک دوربین کامپکت کامل است اما کیفیت آنها مانند یک دوربین DSLR است زیرا (با برخی استثنا) سایز حسگر آنها به DSLR ها یکی است. مدل های بدون آینه کانن، سامسونگ و سونی به علاوه پنتکس از حسگرهای APS-C استفاده می کنند. در حالیکه دوربین های الیمپوس و پاناسونیک از حسگرهای 4:3 17.3*13.0 میلی متر بهره می برند. سیستم نیکون 1 نیز از حسگرهای کوچکتر سایز 13.2*8.8 استفاده می کند. در حالیکه دوربین بسیار کوچک پنتکس Q و Q10 حسگر سایز 6.2*4.6 میلی متری دادند.
قابلیت تعویض لنز دوربین های بدون آینه آنها را برای عکاسی منظره آماده می سازد تعداد و تنوع لنزهای این دوربین ها در حال حاضر محدود و کم است. لنزهای بزرگتر حالت و مزیت کامپکت بودن آنها را از بین می برد اما در کل لوازم جانبی آنها دیگر تجهیزات وابسته به آنها از دوربین های DSLR  کوچکتر است و حل آنها راحتر خواهد بود.
کانن در حال حاضر دو مدل دوربین کانن EOSM دارد که لنز جدید 11-22 میلی متری کوچک آن عکاسی منظره را با آن لذت بخش می کند در ضمن می توانید توسط آداپتور از دیگر لنزهای کانن نیز بهره بگیرید.
نیکون لنزهای 10mm f/2.8، 10-30 میلی متر زوم و 10-100 زوم را برای سیستم 1 خودش به علاوه آداپتور FT1 که لنزهای نیکون را به آن متصل می کند تدارک دیده سونی که با سیستم NEX خود در دنیای دوربین های بدون آینه حرف های زیادی برای زدن دارد لنز زوم 18-10 را به همراه در آداپتور دیگر لنزهای خود عرضه می کند که یکی از آداپتورها حتی قابلیت استفاده از فوکوس خودکار تغییر فاز را که در دوربین سونی SLT-A65 دیده می شود را به دوربین های بدون آینه NEX می افزاید.
الیمپوس و پاناسونیک لنزهای 7-14 و 9-18 پنتکس مدل K-01 لنزهای دهانه K را قبول می کند پس می تووان لنز 12-24 را بر روی آنها زد. اما دومین های Q و Q10 این شرکت در واقع برای عکاسی منظره نیستند.
سامسونگ لنز 16 mm f/2.4 را تولید کرده که به وسیله یک آداپتور می توانید از لنزهای دهانه k نیز بهره ببرید.
فوجی فیلم نیر در این مقوله دوربین X-E1,X-Pro1 را با لنز 14mm f/2.8 تولید کرده است که به وسیله آداپتور می توانید از لنزهای Leica سری M استفاده کنید.
در حقیقت با آنکه لنزهای اختصاصی دوربین های بدون آینه کم است اما با وجود یک آداپتور می توانید از هر لنزی استفاده کنید و از آنها روی دوربین بدون آینه خود بهره ببرید.ش

فرم ثبت نام

پس از تکمیل فرم پیش ثبت نام منتظر تماس مشاور آموزشی خودتان باشید . در صورت تمایل با شماره ویژه : 02188930441 تماس بگیرید

اطلاعات فردی

شماره تلفن شما راه ارتباطی ما با شماست در زمان ثبت نام دقت کنید به اشتباه عددی را وارد ننمایید .

انتخاب دوره آموزشی

دوره های آموزشی

ecu fannikar.com

copier fannikar.com

fax fannikar.com

fannikar camera

انستیتو انفورماتیک فنی کار نماینده رسمی و معتبر انستیتو ایزایران مرکز آموزش تعمیرات تخصصی و آموزش تعمیرات ماشینهای اداری و آموزش تعمیرات فکس و آموزش تعمیرات تبلت و آموزش تعمیرات پرینتر و آموزش تعمیرات مادربرد و آموزش تعمیرات لپ تاپ و آموزش تعمیرات موبایل و آموزش تعمیرات چاپگر و آموزش تعمیرات کپی و آموزش شارژ کارتریج و آموزش تعمیرات ecu و آموزش تعمیر پرینتر لیزری و آموزش تعمیرات بردهای پزشکی و آموزش تعمیرات نوت بوک و آموزش تعمیرات چاپگر لیزری و آموزش تعمیر ماشین های اداری و اموزش تعمیر dvr و آموزش تعمیرات در تهران و آموزشگاه تعمیرات فنی و آموزش تعمیرات و نصب و آموزش تعمیرات چاپگر های جدید و آموزش تعمیر موبایل و آموزش تعمیرات موبایل و آموزش تعمیر تلویزیون و آموزش تعمیرات تلویزیون و آموزش تعمیر کامپیوتر و آموزش تعمیرات کامپیوتر و آموزش تعمیر ای سی یو و آموزش تعمیرات ای سی یو و آموزش تعمیر لپ تاپ و آموزش تعمیرات لپ تاپ و آموزش تعمیر لپتاپ و آموزش تعمیرات لپتاپ و آموزش تعمیر ال ای دی و آموزش تعمیرات ال ای دی و آموزش تعمیر ال سی دی و آموزش تعمیرات ال سی دی و آموزش نصب دوربین مدار بسته و آموزش نصب دوربین مداربسته و آموزش نصب کولر گازی و آموزش نصب کولرگازی و آموزش تعمیر کولر گازی و آموزش تعمیرات کولر گازی و آموزش شارژ کارتریج و آموزش شارژ کارتریج و آموزش مهندسی معکوس و اموزش مهندسی معکوس و آموزش تعمیر برد الکترونیکی و آموزش تعمیرات برد الکترونیکی و آموزش نصب دزدگیر خودرو و آموزش نصب دزدگیر ماشین و  آموزش تعمیر ماشین های اداری و آموزش تعمیرات ماشین های اداری و آموزش تعمیر ماشینهای اداری و آموزش تعمیرات ماشینهای اداری و آموزشگاه تعمیر موبایل و آموزشگاه تعمیرات موبایل و اموزش تعمیر موبایل و اموزش تعمیرات موبایل و اموزش تعمیر تلویزیون و اموزش تعمیرات تلویزیون و اموزش تعمیر کامپیوتر و اموزش تعمیرات کامپیوتر و اموزش تعمیر ای سی یو و اموزش تعمیرات ای سی یو و اموزش تعمیر لپ تاپ و اموزش تعمیرات لپ تاپ و اموزش تعمیر لپتاپ و اموزش تعمیرات لپتاپ و اموزش تعمیر ال ای دی و اموزش تعمیرات ال ای دی و اموزش تعمیر ال سی دی و اموزش تعمیرات ال سی دی و اموزش نصب دوربین مدار بسته و اموزش نصب دوربین مداربسته و اموزش نصب کولر گازی و اموزش نصب کولرگازی و اموزش تعمیر کولر گازی و اموزش تعمیرات کولر گازی و اموزش شارژ کارتریج و اموزش شارژ کارتریج و اموزش مهندسی معکوس و اموزش تعمیرات برد به روش مهندسی معکوس و اموزش تعمیر برد الکترونیکی و اموزش تعمیرات برد الکترونیکی و اموزش نصب دزدگیر خودرو و اموزش نصب دزدگیر ماشین و اموزش تعمیر ماشین های اداری و آموزش تعمیرات ماشین های اداری و اموزش تعمیر ماشینهای اداری و اموزش تعمیرات ماشینهای اداری و اموزشگاه تعمیر موبایل و اموزشگاه تعمیرات موبایل در فنیکار